YES וחברת פרטנר מציתות תחרות בטלוויזיה על גבי האינטרנט

מאת: חן זהר - כתבת צרכנות ותקשורת | 27.06.2020

חברת YES פתחה במבצע של ממירי אנדרואיד חדשים, בנוסף לשירות המוזל שהיא מציעה- סטינג,

וכבר חמישית מלקוחותיה צופים בטלוויזיה מסוג זה על גבי תשתית אינטרנטית.
פרטנר גם היא מרחיבה את שיתוף הפעולה עם נטפליקס.
בין לבין, הוט וסלקום מתעכבות בצעדים שעליהן לנקוט. על פי דוחות חברת YES,

אשר פורסמו במסגרת דוחות קבוצת בזק בסופ”ש האחרון נמצא נתון
אשר לא זכה לתשומת לב, אך מצד שני היה מסקרן כאשר מדובר היה בדרמה אמיתית אשר מתחוללת בענף.
חברת YES דיווחה כי בתוך מס’ חודשים היא תגיע לכמות של 100,000 לקוחות אשר צופים בטלוויזיה אינטרנטית.

אם נעיף מבט מעמיק יותר על הענף, קל יהיה להבין את משמעות הדבר.
חברות כמו פרטנר וסלקום, מציעות שידורי תוכן על גבי אינטרנט וזה שונה מדרכים הקונבנציונאליות של הלוויין והכבלים

כאשר שם נמצאות חברות כמו חברת HOT וחברת YES.
מה שכן, לחברת YES, אין כוונה להישאר מאחור והיא מתכננת להקים שידורים בטלוויזיה אינטרנטית.
נתונים מדו”ח זה, מלמדים כי למרות שהחברה לקחה שולי ביטחון גדולים וציינה כי היא מתכננת להשלים את המעבר ל- IP מלא בתוך תקופה של 7 שנים,
בפועל אם קצב זה יימשך היא תבצע זאת מהר מכפי המצופה.

 

ביקורות גורפות לטלוויזיה של YES PLUS

בחודש אוקטובר השנה, השיקה חברת YES, את שירותי הטלוויזיה שלה במסגרת YES PLUS על גבי APPLE TV.

הביקורות החיוביות על המוצר, היו גורפות וכן, החברה הצהירה באותו המעמד שהיא תשיק ממיר אנדרואיד בתוך מס’ חודשים

ובסוף השבוע שעבר

היא השיקה מוצר שעדיין לא נבחן אך במראהו החיצוני, הוא מזכיר מאוד את APPLE TV וזה בהחלט אינו מקרי.

 

חברת YES משמרת לקוחות עם סטינג

מחיר אפל TV מתקרב ל- 1,000 ₪ וזה גוזר סבסוד עמוק של המוצר למשך שלוש שנים.

בחברה כמו YES, אשר עדיין מסתמכת על הזרמות מבזק{ היות ולחברה יש קן אשראי ע”ס של 250 מיליון שקלים בשנה

כאשר היא זקוקה לאשראי זה}.

מוצר זה, אי אפשר לבנות עליו כמוצר בסיסי להמונים ולכן, במקביל הושק מוצר אנדרואיד שהוא זול

ומספק בדיוק את אותם הביצועים והיכולות של אפל TV.

לפני הכול, הניתוח של עשרות אלפי הלקוחות שחברת YES הסירה משידורי הלוויין והעבירה אותם לצפות בטלוויזיה אינטרנטית.

אנו מסיקים מכך, כי רוב הלקוחות, אינם לקוחותיה של אפל טיוי כי אם לקוחות סטינג שהוא מוצר ה-LOW COST האינטרנטי של חברת YES.

מסתבר כי החברה פועלת חזק בשימור לקוחותיה שמעוניינים הוזלה במחיר.

בעצם, היום בסטינג ניתן לקבל כמעט את כל התוכן של YES, במחירים של 100-150 ₪ וכאשר חברת YES מעוניינת להתחרות

במוצר כגון פרטנר TV או סלקום TV, אשר פועלות בטווחי מחירים אלה, היא ממילא אינה יכולה לעשות זאת עם מוצר כגון אפל TV

אשר משחקות בטווח מחירים כזה והיא שומרת על בסיס של מחיר חבילה בסיסי על סך של 199 ₪ לחודש.

רק שהפעם, מבצע ההשקה של חברת YES עם ממירים מסוג אנדרואיד, הפך לאטרקטיבי יותר גם עבור לקוחותיה של פרטנר וסלקום

וזאת כי YES החליטה לשווק 3 ממירים בחינם במסגרת מבצע השקה זמני.

לקוחות של סלקום ופרטנר, אשר צריכים לשלם עבור 3 ממירים לחודש, מתחיל להגיע למחירים קרובים מאוד למחיר החבילה של חברת YES.

ללא ספק, שתחרות חברות הטלוויזיה רק מתחממת יותר ויותר ומי שנראה כחברות שנלחמות ראש בראש ומחדדות אותה הינן חברת פרטנר וחברת YES.

בשבוע שעבר, חברת פרטנר, העלתה מדרגה את שיתוף הפעולה עם נטפליקס

והרחיבה אותה לחבילה אחת, במחיר מוזל אחד של 99 ₪ וכך הלקוחות מקבלים פרטנר TV,

כאשר נטפליקס כלולה בתוכן ובחבילה. למעשה חברת פרטנר, היא זו אשר סולקת את התשלום. מהלך נאה זה של חברת פרטנר

מציף שוב את הוויכוח על המודל העתידי של חברות הטלוויזיה ובעיקר על הקשיים של חברות הטלוויזיה המסורתיות.

 

YES וחברת פרטנר

מעבר בין רשתות 

בחודשים האחרונים, דיווחה נטפליקס על 16 מיליון מצטרפים חדשים בתקופת הקורונה.

הביקוש הגובר לשירותי החברה הרקיע שחקים וההשקעה שלה בתוכן הפכה לפינומנלית.

אין צורך להיות לקוח של חברת פרטנר על מנת ליהנות מהתכנים של נטפליקס

ולמעשה, המוני לקוחות בהוט, בחברת סלקום ובחברת YES, רוכשים במקביל את שירותי החברה במקביל.

יחד עם זאת, חברת פרטנר עשתה את אותו הצעד שעשתה נטפליקס לספריית ה-VOD שלה

וכעת היא רוכבת על כך וטוענת שיש בבעלותה את ספריית ה-VOD הגדולה בארץ.

למעשה אין הרבה מה לעשות, היות והוויכוח יישאר לשנים רבות כאן ובעולם כולו,

אבל יש לזכור, כי נטפליקס היא בהגדרתה “מוצר משלים”, רחב ועצום בגודלו ככל שיהיה,

מדובר על מוצר שרוב המשתמשים רוכשים אותו, בנוסף למוצר הקיים.

עכשיו נשאלת השאלה :”איך לעשות את המעבר מטלוויזיה מסורתית על גבי כבלים והלוויין לאינטרנט”.

ישראל היא בעניין ממש כמו שדה ניסויים.

מול YES פרטנר מחוללת תחרות שנחשבת לחזקה ביותר בשוק הטלוויזיה כיום.

החברה הימרה על נטפליקס במודל הנקרא “סופר אגרטור”, אשר בו החברה למעשה מנגישה את התוכן מחו”ל ללקוחותיה.

בנוסף, היא אורזת בחבילה אחת, את ערוצי הברודקאסט, אמזון פריים ועוד כמה ערוצים, כך שהיא משווקת ללקוחותיה, חבילה זולה ואטרקטיבית.

ישנם אנשים שזה עשוי להתאים להם, וישנם שלא, אך זה המודל והאמת היא, שאם יש משהו שיש להעריך במודל נוכחי זה של פרטנר,

זו העובדה שהחברה אינה משחקת משחק כפול ואינה מתיימרת להציג משהו שהיא לא.

היא אינה אורזת תוכן של אולפנים גדולים כגון: סלקום, שהמודל אצלה, הינו מודל ביניים וכאן נמצאת הבעיה.

קשה לשחק בשני המגרשים – או שפועלים לפי המודל של פרטנר או במודל של YES.

 

להשוואת חבילות טלוויזיה לחצו כאן 

מאמרים נוספים:
7 דצמבר 2017
הצטרפות ל- 012
012 מובייל הוא המותג הסלולרי הזול ביותר מבית אורנג' שמספק...
קרא עוד >
4 אפריל 2019
סלקום חבילות – סוגי חבילות
ישנן חברות רבות אשר מציעות סוגים שונים של חבילות סלולר....
קרא עוד >
11 יוני 2018
תשתית אינטרנט
בכדי להתחבר לאינטרנט ביתי, יש להתחבר אל תשתית אינטרנט ולספק...
קרא עוד >

הצטרפות למגזין מבצעים והטבות מאתר משתלם לי

מעוניינים להתעדכן לפני כולם? הרשמו עכשיו!

כל הזכויות שמורות © משתלם לי 2020

Facebook