ClickCease

משלמים פעמיים על האינטרנט או בעלי מנוי רדום בחברות אינטרנט?

משרד התקשורת וחברות האינטרנט מחסלות את תופעת החיובים הכפולים
מאת: רינת קרקובסקי - כתבת צרכנות וטכנולוגיה 14.09.2020

משרד התקשורת וחברות האינטרנט מחסלות את תופעת החיובים הכפולים

עברתם על החיובים שלכם בסוף החודש וגיליתם חיובים כפולים או חיוב על מנוי שלא זכרתם את קיומו? בקרוב מאוד משרד התקשורת יחייב חברות אינטרנט לפנות מיוזמתן למנויים בעלי כפל תשלומים על אותו השירות בדיוק, או למנויים שלא עושים שימוש בשירות לאורך תקופה ארוכה על מנת לעדכן אותם ולבטל את התשלום.

חברות שמוכרות חבילות אינטרנט (תשתית/ספק/ גם וגם) כגון: בזק, בזק בינלאומי, הוט, פרטנר, נטוויז'ן – סלקום, אקספון ועוד יהיו חייבות ליידע את הלקוחות על מנויים "רדומים" ולהפסיק חיובים של מנויים שכבר לא משתמשים בשירותי האינטרנט שלהן.

לקוח שלא עשה שימוש בשירות עליו הוא משלם שלושה חודשים לפחות מוגדר לפי משרד התקשורת כמנוי לא פעיל. מעתה, על פי המלצת משרד התקשורת, חברת האינטרנט תהיה מחויבת להודיע ולעדכן את הלקוח שהוא לא עושה שימוש בשירות ולהפסיק את החיובים שלו על השירות.

 

משלמים פעמיים על האינטרנט או בעלי מנוי רדום בחברות אינטרנט?

 

מה היה עד עכשיו?

מה שהיה קורה עד היום הוא שלעיתים היו מנויים שהיו מגלים שהם עדיין מקבלים חיובים על שירות שחשבו שכבר התנתקו ממנו, אבל בעצם הם לא נותקו ועדיין משלמים, או על מצבים שמנויים שכחו שהם בכלל מנויים על אותו השירות. 

האפשרות שהייתה עומדת בפניהם הייתה פנייה לחברת האינטרנט בבקשת ניתוק, מבלי לקבל מהם פיצוי כספי על התקופה בה לא עשו שימוש בשירות והמנוי לא היה פעיל, אלא אם כן אותם מנויים יצאו עם הסיפור לתקשורת, או בחרו באקט של שיימינג ברשתות החברתיות. רק אז חברת האינטרנט שילמה את הכספים, על מנת לשמר את שמה הטוב בציבור.

 

מה יהיה מעכשיו?

כעת משרד התקשורת הכין מתווה המלצות לצמצום תופעת החיובים הכפולים וחיוב המנויים הרדומים שיופעל למיגור התופעה תוך כחצי שנה. אם לאחר תקופה זו התופעה לא תופחת משמעותית, ישקלו צעדים יותר מחייבים יותר על מנת לצמצם את התופעה.

ספקיות האינטרנט יהיו מחויבות להעביר למשרד התקשורת את הדאטה בטבלאות אקסל מפולחות ומפורטות על המנויים שברשותן, על מנת שהמשרד יוכל לערוך מעקב אחר המנויים הלא פעילים.

במסגרת המידע שיועבר להם, יציינו מי היא חברת התשתית והספק של אותו הלקוח, סוג החבילה עליה הוא מנוי (באנדל, באנדל הפוך, סיבים אופטיים) ואת גובה החיובים של אותו הלקוח. זאת בנוסף להעברת המידע לגבי פניות למנויים רדומים.

מנציגות תלונות הציבור מתגלה כי אלו אינם מקרים נקודתיים, אלא מדובר בתופעה של ממש הפוגעת בכיסם של המנויים. הרבה מנויים לא מודעים לכך שהם משלמים על שירותי אינטרנט שאין להם בהם כל שימוש, או שהם משלמים על אותו השירות לשתי חברות אינטרנט שונות. 

 

מהיום חברות אינטרנט צפויות לספק לנו הפתעות. אבל לא כאלו בדמות חיובים בלתי צפויים בחשבון, אלא הפתעות חביבות שכולנו אוהבים לראות; זיכויים או ביטולי חיובים בחשבון. זוהי בשורה משמחת למנויי האינטרנט בישראל.

איזה שירות ברצונך להשוות?

מאמרים נוספים
פריסת אינטרנט סיבים אופטיים: תשתית מתקדמת שתשדרג את הגלישה שלכם
פריסת אינטרנט סיבים אופטיים נחשבת שלא בכדי לדבר החם הבא...
אינטרנט ביתי על תשתית סלולרית – יתרונות מול חסרונות
היום כולם מבינים כי לא ניתן להסתדר ללא אינטרנט ביתי...
משתגעים בבית מהקורונה? זה הזמן לחסוך- כל הטיפים
בימים אלו מדינת ישראל מתמודדת עם איום מסוג חדש. לא...
הוט נטפליקס – עכשיו זה אפשרי
הוט הינה חברה מאוד נפוצה ומוכרת בעולם התקשורת בישראל, הנותנת...

    הצטרפות למגזין מבצעים והטבות מאתר משתלם לי

    מעוניינים להתעדכן לפני כולם? הרשמו עכשיו!

    ייעוץ חינם