ClickCease

הדור החמישי כבר כאן: באיזו חברת סלולר G5 יהיה הכי משתלם?

הדור החמישי כבר כאן: באיזו חברת סלולר G5 יהיה הכי משתלם?
מאת: רינת קרקובסקי - כתבת צרכנות וטכנולוגיה 30.09.2020

פלאפון, פרטנר והוט מובייל עולות על גל החדשנות והטכנולוגיה ומבשרות כי הן קיבלו רישיון פעילות רשמי להפעלת טכנולוגיית 5G, משאירות אבק דק לסלקום, גולן טלקום ו we4G, אשר עוד לא עומדות בתנאים לקבלת האישור. מה מציעה כל חברה ואיפה יהיה הכי משתלם? יצאנו לבדוק

החברות אשר קיבלו אישור להפעלת טכנולוגיית 5G, עובדות במרץ כל שדרוג אנטנות הדור הרביעי ובהקמה של אנטנות חדשות על מנת להשלים פריסה מלאה ברחבי הארץ, תוך תקופה של חמש שנים. במהלך תקופה זו משרד התקשורת יקצה משאבים לפריסת עוד תדרים של דור חמש בדומה למכרזים בהן זכו כעת שלושת החברות הנ"ל את האישור להפעלת דור חמש.

טרם התקבלו דיווחים רשמיים של החברות לגבי היכן יהיה ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיית דור 5, אך אם המכשיר שבידכם מאפשר את הטכנולוגיה הזו היא תקרה באזורים אלו באופן אוטומטי. מחברת פלאפון נמסר כי היא כבר הספיקה לפרוס את הרשת ב 150 יישובים.

טכנולוגיית הדור החמישי תביא להארכת חיי הסוללה של המכשיר, האצת מהירות האינטרנט בלמעלה מ 1GB, שיהוי נמוך והזרמת נתונים במדדים גבוהים. כמו כן, היתרונות הנוספים של הם אפשור של שירותי רפואה מרחוק, הפעלת רכבים אוטונומיים ושידור VR. (מציאות רבודה).

 

הדור החמישי כבר כאן: באיזו חברת סלולר G5 יהיה הכי משתלם?

 

חברות הסלולר השונות עומדות להציע מכשירים שונים המתאימים לדור החמישי (ללא חובת רכישה של המכשיר דרכן, אלא תתאפשר גם רכישה עצמאית) בנוסף לחבילות סלולר אטרקטיביות עם מהירות משודרגת.

חברות אלו אשר קיבלו אישור יצטרכו לשלם את דמי הרישיון במועד דחוי בספטמבר 2022, בנוסף ל 200 מיליון שקל שיחזרו אליהם מתקציב המדינה בתור תמריצי פריסה ביעדים שונים כחודש לאחר התשלום. כדי לזכות במענק, פלאפון, פרטנר והוט מובייל יהיו חייבות לשדרג לפחות 250 אתרים בתור שלב ראשוני.

 

שדרוג השירותים בתשלום נוסף

הודות ל 5G תקבלו קליטה באיכות משופרת, כך נמצא בפרסומי החברות ועדיין תוכלו להישאר באותה החבילה, ללא תוספת מחיר. אולם, אם תרצו נפח גלישה גדול יותר, הוא יתומחר כמובן גם באופן גבוה יותר.

בשורה התחתונה – רוב חברות הסלולר מציעות חבילות דיי דומות מבחינת נפח הגלישה, כך שהשיקול המרכזי הוא מבחינת המותג והמוצר. גיימרים כנראה יעדיפו את החבילה של פלאפון, אשר מציעה חבילה מיוחדת לאנשים שאוהבים לשחק אונליין, אבל אם אתם לא גיימרים כבדים כנראה שנפח הגלישה של החברות האחרות בהחלט יספיק לכם.

חברות הסלולר זיהו ההזדמנות העומדת בפתח כרגע, עם השקת הטכנולוגיה החדשה של הדור החמישי ומחממת את התחרות בזירת הסלולר. חברות רבות החליטו לצרף גם את שירותי הסטרימינג של הטלוויזיה במחיר מוזל לתוך חבילות הסלולר שלהן. ככל הנראה המחיר כבר לא יהווה שיקול, מפני שההבדלים בין החברות יהיו מינוריים.

אלא השיקול המרכזי יהיה הנוחות וסוג השירות.

 

להשוואת מחירי סלולר לחצו כאן

 

 

איזה שירות ברצונך להשוות?

מאמרים נוספים
אחת ולתמיד: איזה תשתית אינטרנט הכי טובה?
שאלת המחיר הינה פקטור מרכזי בעת העיסוק בשאלה - איזה...
מה אתם צפויים לקבל במסגרת חבילות סלולר 5g?
היום ניתן למצוא חבילות סלולר 5G בכל אחת מחברות הסלולר...
מחירי תקשורת
מי מאתנו אינו משתמש בשירותי תקשרת. רמת הטכנולוגיה הקיימת היום,...
השוואת מחירים אינטרנט
השוואת מחירים היא דבר הכרחי ונדרש לפני רכישת מוצר חדש....

    הצטרפות למגזין מבצעים והטבות מאתר משתלם לי

    מעוניינים להתעדכן לפני כולם? הרשמו עכשיו!

    ייעוץ חינם